دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۳۲:۰۲منبع: مارین تایمز

مذاکره صدرا با هشت کشور خارجی

باشگاه خبری فراساحل: دوران بازارگیری و بازارگردانی صدرا دوباره شروع خواهد شد به صورتی که پس از توافق هسته‎ای و در یک ماه گذشته با هشت هیات از کشورهای ترکیه، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و چین مذاکرات و رایزنی‎هایی برای همکاری داشته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، مدیرعامل شرکت کشتی‎سازی صدرا درباره برنامه‎های شرکت متبوعش پس از لغو تحریم‎ها، با اشاره به اینکه برنامه‎ها و تدابیر برای آن زمان بسیار مفصل است، گفت: چگونگی اجرای برنامه‎ها و تدابیری که ما و شرکت‎هایی همچون ما برای دوران پساتحریم اندیشیده‎ایم، بستگی به چگونگی تعامل دولت با کشورهای دیگر و متقابلا برخورد آنها با ما بستگی دارد. قباد چوبدار اظهار داشت: این رفتار می‎تواند برنامه‎ریزی‎های ما را به مسیرهای اولویت‎دار منحصر کند مثلا مسلم است که رفع عقب‎ماندگی‎ها در صنعت نفت و گاز، به‎دست‎آوردن سهم تولید در بازار نفت و به روز کردن تاسیسات این صنایع از اولویت‎های ایران است و از آنجایی که شرکت صدرا هم در بخش «آن‏شور» و هم در بخش «فراساحل» دارای ظرفیت‎های خوبی است، بنابراین می‎تواند هم از جانب خارجی‎ها و هم از جانب دولت برای انجام چنین کارهایی مورد استقبال قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت صدرا قابلیت انعطاف‎پذیری دارد، یادآور شد: دوران بازارگیری و بازارگردانی صدرا دوباره شروع خواهد شد؛ زیرا صدرا هم در بخش خشکی و هم در بخش دریایی تبحر دارد و به راحتی می‎تواند در ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، پل، بندر، سازه دریایی و کشتی و شناورهای مختلف نقش‎آفرینی کند. رییس هیات مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا گفت: صدرا جزو معدود شرکت‎هایی است که برنامه استراتژیک خود را برای دوران پساتحریم از پنج سال گذشته توسط یک گروه مشاوری هلندی به نام «برگرلند» تدوین کرد اما از آنجایی که فضای کشور برای اجرای آن آماده نبوده است این برنامه همچون کتابی درقفسه مانده بود که اکنون در اندیشه به روز کردن آن هستیم تا بتوانیم مطابق با آن گام برداریم.
چوبدار با اشاره به اینکه در دوران ریاست جمهوری روحانی، رفت و آمدهای تجاری و صنعتی بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: مذاکرات و تعاملات شرکت صدرا با همتایان خود در دیگر کشورها که علاقه‎مند به حضور در ایران و کسب سهمی از این بازار هستند بیشتر شد، زیرا بازار ایران منحصر به خود این کشور نیست و بحث اصلی یافتن راه ارتباطی با دیگر کشورهای نفت‎خیز منطقه است که بازار بسیار بزرگی را تشکیل می‎دهند. وی در پاسخ به این پرسش که پس از حصول توافق هسته‎ای با کدام کشورها مذاکرات داشته‎اید؟ با اعلام اینکه در یک ماه گذشته با هشت هیات از کشورهای مختلف مذاکراتی داشته‎ایم، تاکید کرد: ترکیه، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و چین کشورهایی هستند که  شرکت‎های آنها با ما برای همکاری مذاکره داشتند. مدیرعامل شرکت کشتی‎سازی صدرا با اشاره به حضور یک شرکت مشترک ایتالیایی – فرانسوی در ایران برای مذاکره با صدرا، افزود: نماینده سرمایه‎گذاری سنگاپوری ها با نماینده وزارت امور خارجه خودمان به ایران آمده بودند که مذاکرات خوبی با آنها صورت گرفت همچنین کره جنوبی و چین که همیشه با ما همکاری داشته و در صف اول هستند نیز از مذاکره با ما  دست برنداشته‎اند.

خارجی‎ها به بازار ایران نیاز دارند
وی درباره میزان نتیجه بخش بودن این مذاکرات گفت: ما نباید به آنها امیدوار باشیم بلکه آنها هستند که باید به حضور در ایران و همکاری با ایرانی‎ها امید داشته باشند، آنها به بازاری همچون ایران نیاز دارند بویژه آنکه در صورت لغو تحریم ها بازار ایران برای آنها بازاری بسیار بزرگ با ظرفیت بالا، امن، سرمایه‎دار و البته عقب مانده در بعضی از تکنولوژی‎ها است. چوبدار با بیان اینکه  دوران مدیریت ایران در بازارها آغاز خواهد شد، گفت: این شرکت های خارجی هستند که باید منتظر پذیرش ایران بمانند. رییس هیات مدیره شرکت کشتی سازی صدرا با اشاره به اینکه ایران پس از لغو تحریم ها می‎تواند تاثیر شرایط خودش را در قرادادها و همکاری ها بیش از گذشته کند، گفت: نه تنها در کشتی‎سازی و صنایع دریایی بلکه در همه صنایع کشور باید قراداد همکاری ما با دیگران به صورت برد-برد تنظیم شود.

به دنبال رفع عقب ماندگی نرم‎افزاری خود هستیم
رییس هیات مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا گفت: ما نگران آن هستیم که ظرفیتی را که در صنعت فراساحل در دوران تحریم به سختی به دست آورده‎ایم بدون استفاده رها شود بخصوص که ما در دوران تحریم ظرفیت‎هایی را ایجاد کرده و در این حوزه به قولی آبدیده شده‎ایم  و نمی‎خواهیم آنها را از دست بدهیم. چوبدار با اشاره به اینکه بیشتر همکاری ما با کشورهای دیگر در زمینه علمی و نرم‎افزاری خواهد بود، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا نیروی انسانی و پرسنل خود را مطابق با علم و تکنولوژی روز دنیا کرده و حتی از تکنولوژی منطقه پیشتر رویم و پس از آن در زمینه علمی از نرم‎افزارهای مختلف آنها که در چند سال تحریم به آنها دسترسی نداشتیم استفاده کنیم. وی گفت:ما از روش‎های جدید در این حوزه عقب مانده‎ایم و آنها هم به دنبال این هستند تا تکنولوژی های خود را به بازاری که ظرفیت تولید دارد، وارد کنند بنابراین ما باید بتوانیم از لحاظ صنایع دریایی به خصوص کشتی‎سازی، هاب منطقه شویم به طوری که  شرکت‎های خارجی با مرکزیت ایران و در ایران برای کشورهای منطقه تولید کنند.

افراماکس‎ها به دست صاحب خود می‎رسند
مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا درباره رایزنی های انجام شده برای تعیین تکلیف چهار فروند کشتی‎ نفتکش افراماکس 113 هزارتنی ‎ سفارشی ونزوئلا و تحویل اولین شناور از این سری به طرف ونزوئلایی، گفت: خوشبختانه در ماه‎های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی صنایع دریایی همکاری‎های خوبی با ما در زمینه افراماکس‎ها داشته‎اند و مطمئنا اگر تحریم ها لغو شود هم ما می‎توانیم به تعهدات خود در این زمینه کاملا جامه عمل بپوشانیم و هم طرف ونزوئلایی می‎تواند به دور از فشار تحریم‎ها، شناورهای خود را تحویل بگیرد بنابراین با لغو تحریم‎ها افراماکس ها به دست صاحب خود می‎رسند.



  کد خبر : 703
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: مارین تایمز

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :